Introducció

No hi ha res millor per a començar que un bon vídeo explicatiu sobre la web 2.0 i les seves implicacions educatives. Mira'l amb atenció!!

                  

Malgrat les seves bondats i possibilitats, la utilització dels serveis de la web 2.0 pot conduir a un excés d’informació. Aquesta “infoxicació” només es pot solucionar amb una formació crítica que permeti als estudiants/ciutadans seleccionar els continguts adients i promoure un ús no fraudulent dels recursos que ofereix Internet. Resumint, els possibles antídots a aquesta situació serien:


Educar el nostre sentit crític; d’aquesta manera podrem destriar allò que realment ens interessa cercant a fonts fiables


Vigilar el “què”, “com”, “on”, “quan”, “per què” i “amb qui” compartim una determinada informació. En aquest sentit, seria interessant que fessis ús de les diferents llicències Creative Commons quan publiquis els teus treballs o els dels teus alumnes a la Xarxa.


Una de les activitats educatives més útils per a gestionar la informació és el blocquest. Nosaltres creiem que no hi ha aprenentatge si aquest no és significatiu i experiencial, per tant hem pensat que el millor per aprendre sobre blocquests és "aprendre fent" un blocquest.


En el proper apartat, et proposem un seguit d'activitats que et permetran entendre millor què és i com s'utilitzen aquestes activitats educatives 2.0.
Endavant!